there's some dirt lying on the dark red carpet...

... and the dirt is me.
jäpp, så är det, jag ligger på golvet. ligger här på rygg, tittar upp på min fina taklampa och tänker lite. på livet, och allt runtikring.
ett golv är trots allt en väldigt trevlig plats att vara på. man kan både sitta, ligga och stå. så himla trevligt.
sedan har jag ju ett antal fina klänningar hängande på väggarna också, dem kan man vila ögonen på.
måste dessutom dammsuga under sängen. ja, tänk vad hjärnan kan åstadkomma när man ligger på en sådan utmärkt plats.
vad har jag mer åstadkommit idag? hmm, låt mig tänka.. jo, jag åt en värsta pangfrukosten, den var supergod. den bestod av två rostade mackor med kokt ägg, ett glas apelsinjuice och så te i lilla my-muggen. en verkligt bra frukost.
ja, och så har jag ju studerat också ja, som vanligt då. historia, engelska (jag hade ju totalglömt att jag måste presentera en artikel på onsdag!), naturkunskap och ytterst lite matematik.
har försökt klura ut vilken dag jag skall irra mig bort till entré också, utan resultat. tiden finns bara inte till. ni förstår, i julklapp fick jag presentkort på entré, 200 kr att använda i vilken som av affärerna, och jag tänkte ju först att jag skulle köpt mig ett plommonstop för pengarna. men så fick jag ett hejdundrande bra plommonstop av johan och cissi när jag fyllde år, så då behöver jag ju inte köpa ett själv. så då tänkte jag att hm, det är ju alltid ett säkert kort. dessutom finns där en helt underbar klänning som jag måste lägga vantarna på. men saken är den, att presentkorten täcker inte hela klänningskostnaden, så jag får lägga till några slantar till det. och det gör ju inte så mycket, men på hm vet man ju aldrig hur länge plaggen kan finnas kvar, så jag måste skynda mig dit.
ja, och oj vad jag pratar på här. men så kan det vara om man måste få ur sig allt babbel.
imorgon skall jag inte göra något speciellt hade jag tänkt. bara studera. och jag hade väl kanske tänkt börja på en ny bok också. ja, antagligen gör jag väl det.

och just det, jag vill hemskt gärna säga grattis till världens bästa josefin aka. beritthe idag, eftersom det är hennes stora födelsedag! så grattis vännen, och hoppas du haft en bra dag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0