Tiden som gått sedan senast.

Hej.
När var det jag skrev senast? Kommer knappt ihåg det ens. Men jag kan gissa på att det är en del som hänt i mitt liv sedan dess..
Vi kikar efter:

- Storebror har "flyttat" ner hit igen under veckorna, hans varuhus lånade ut honom till IKEA i Malmö. Lite mysigt är det faktiskt, även om jag verkligen märker hur totalt olika vi är som personer, och därför hamnar i luven på varandra rätt så ofta.
- Första nationella är avklarat, uppsatsen i engelska. Faktiskt den jag har varit minst nervös över, och det kändes rätt så bra när det var färdigt. Men vi får väl se.
- Storasyster fick ett mail häromdagen om att hon har blivit antagen till Central School of Speech and Drama i London. Tänk vad roligt!
- Jag har blivit drabbad av den värsta förkylning Sverige har sett. Det började i lördags, när vi var i Skanör och firade Valborg. Jag började må dåligt framåt kvällen, och efterhand som tiden gick kände jag mig sämre. Trots huvudvärk, ont i halsen och känslan av feber gick jag till skolan i tre dagar, men sedan kollapsade jag i onsdagskväll. Låg i soffan och grät och grät för att jag mådde så dåligt, och det kändes som att någon taskig en hade tryckt ner ett sandpapper i halsen på mig. Så torsdag och fredag blev hemmadagar för mig (ja, igen. Maj är den där månaden då jag alltid blir sjuk) och på torsdagen pallrade jag mig till doktorn med hopp om att det trots allt skulle vara halsfluss så att jag kunde få penicillin. Som vanligt var det ingen bakterie, utan ett virus, så ingen medicin blev det, utan jag skickades hem med ordern om att ligga i soffan och äta glass. Den vanliga historian alltså.
- Fredagen spenderade jag med att catcha upp alla avsnitt av The Vampire Diaries som jag hade missat. Nu kan jag bara inte bärga mig till på torsdag. Säsongsavslutning. Vad kommer hända? (hyperventilation)

Eftersom jag knappt rört mig utanför huset på tre dagar (och skall sanningen fram så har jag bara inte orkat) så har jag inga nya bilder att bjuda på. Istället blir det en jag tog i somras, på Ebbas fina klänning.
Saknar Ebba. Stockholm snartsnartsnart!


Kommentarer
Postat av: ebba

längtar!!! saknar dig finis, puss

2011-05-14 @ 15:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0